Castellano
Tallers

 

TALLERS D´EXPRESIÓ ARTÍSTICA I ARTESANÍA

En aquests tallers es realitza un ample sortit d’activitats artístiques i manuals dirigides a fomentar la lliure expressió del xiquet/a, les seves capacitats psicomotrius i artístiques, la seva creativitat. Tot açò en un ambient de treball que motiva i proporciona diversió i aprenentatge. 

TITELLES

Els xiquets/es utilitzen diverses tècniques i materials per a confeccionar titelles senzilles. El procés té components de manualitat i creativitat intel·lectual ja que els xiquets ho han de fabricar tot completament, posant-li la cara, el vestit, el moviment....Inventen una història o adapten un senzill conte, confeccionen els decorats i representen l’obra per als seus companys, per un moment es converteixen tots en actors i públic.

TEATRE

Aquest taller pretén potenciar i aprofundir la comunicació mitjançant la dramatització teatral com un medi d’apropament i experimentació d’idees, preocupacions, sentiments i il·lusions.

CISTELLERIA

Una activitat ancestral amb components d’habilitat manual i art(arte-sania). Mitjançant l’entrecreuament de medul·la s’obtenen cistelles i altres objectes senzills d’ús quotidià.

MARGALLÓ

L’entrecreuament de palmes (Chamaerops humilis)es un treball artesà propi de la nostra comarca, la Marina Alta, que s’utilitza tradicionalment per a fabricar objectes comuns (barrets, cabassos ...). Proposem als xiquets/es tot el procés artesanal relacionat amb el margalló. (embrinar, tintar, trenar...)

TELARS

Es una activitat manual relacionada amb les nostres costums i tradicions populars que també constitueix un medi de desenvolupament de diferents habilitats del xiquet/a que treballa amb materials simples i naturals. El procés inclou des del muntatge del teler fins a obtenció del teixit.

ARGILA

La manipulació i modelat del fang constitueix una activitat completa en la qual el xiquet/a pot donar forma material amb el tacte a les formes que imagina, decorant-les, donant-les formes i obtenen un producte acabat després de coure-les en un forn de serradura que fabricaran els propis xiquets.

 

EL CAMP

Els xiquets/es tindran l’oportunitat de conèixer i participar en diferents aspectes del tipus d’agricultura que desenvolupem: l’agricultura biològica.

L’agricultura biològica consisteix en el conreu de plantes per a l’alimentació humana i animal de manera respectuosa i harmònica amb la natura, mitjançant mètodes no contaminants ni agressius, sense fer ús d’adobs químics, pesticides ni herbicides.

També podran observar els diferents mètodes de regadiu per als diferents cultius.

 

LA GRANJA

Els xiquets/es realitzen activitats per conèixer les diferents espècies d’animals que viuen en ella.

  • · Reproducció.
  • · Alimentació.
  • · Atencions.
  • · Costums.
  • · L’interacció amb l’home.
  • ·Ús dels residus orgànics per obtenir adob.

La distribució dels animals a la granja ha anat adaptant-se en funció de les activitats amb els xiquets/es ,buscant la relació directa amb els animals i una varietat d’espècies domèstiques: equins, cabres, ovelles, conills, gallines diverses, ànecs, oques, perdius, pavons, ...

 

TRANSFORMACIÓ D´ALIMENTS

L’alimentació es el suport de la vida i de tota l’activitat física i intel·lectual, per això és necessari que li dediquem la importància que cal dins del marc d’una vida natural.

Es important que els xiquets/es intervinguen en la preparació dels aliments que consumeixquen, per tot això entenem que es important l’aprenentatge i desenvolupaments dels hàbits de salut, a més a més de oferir activitats imaginatives i creatives.

Entre altres, proposem activitats com l’ús del forn tradicional de llenya i del foc, moltura del blat i fabricació de pa, galetes, coques, etc...; preparació d’aliments crus i cuinats, condiments naturals, conserves, confitures, melmelades, iogurts, torró etc.....

 

TALLER D´ECOLOGÍA I MEDI AMBIENT

En aquest taller es sintetitzen les experiències que el xiquet/a va adquirint a la granja escola i en ell, es preparen activitats que tenen per objectiu un millor coneixement de la natura i les relacions que es donen entre els elements que la formen.

Es realitzen itineraris per conèixer el medi, la flora i la fauna, audiovisuals i altres activitats que mostren la natura des de una perspectiva globalitzadora, integrant la major quantitat possible de variables en l’observació de :

  • · el relleu (Medi kàrstic, ribera del riu, ...)
  • · el clima
  • · la flora i la fauna
  • · l’home i el seu medi natural
  • · les interaccions dins dels ecosistemes
  • · Estudi de la qualitat de l’aigua (probes físico-químiques i obtenció de macroinverterbrats bioindicadors).

Es presenten als xiquets treballs de tipus experimental:

  • · Muntatge de terraris i aquaris
  • · Estudi microscòpic de mostres vegetals i animals
  • · Confecció d’herbaris amb les plantes més representatives de la nostra flora
  • · Observació directa a través del fornicari, el rusc, etc., de la vida i costums dels insectes i · altres invertebrats
  • · Plantació d’arbres a la muntanya
  • · Germinació de llavors.

 

TALLERS DE RECICLATGE DE PAPER

Amb el reciclatge de materials intentem mostrar als xiquets/es la necessitat que es dona en la natura de la renovació com a factor de perdurabilitat. Aquesta renaix a partir del reciclatge de matèries. Aquest concepte s’oposa al malbarat de la nostra societat.

Un exemple de les activitats que es realitzen en aquest taller es l’utilització de papers de rebuig, que prèviament classificats, poden utilitzar-se per obtenir els diversos productes nous, perfectament utilitzables i inclús amb una estètica de qualitat.

Els xiquets/es fabriquen fulles de diferents mides i textures, i amb elles confeccionen sobres, carpetes, targetes, quaderns...el taller es completa amb senzilles tècniques d’enquadernació.


© Granja Escuela Baladre

Ptda. Viñals, 93 03760 Ondara - Alacant - Espanya - Tel/Fax: 966 476 722 - Mòbil: 620 856 358